O mare varietate de cărţi şi produse de papetărie, cafenea şi spaţii de joacă, ateliere creative şi educaţionale, expoziţii de artă şi evenimente pentru promovarea artiştilor români vor fi aduse împreună, în premieră naţională, într-un concept nou de lifestyle propus de Cărtureşti, în cadrul proiectului RIVUS Cluj-Napoca.
RIVUS este cel mai amplu demers de reconversie industrială şi regenerare urbană din ţara noastră. Cu o investiţie de peste jumătate de miliard de euro a companiilor IULIUS şi Atterbury Europe, acesta se construieşte pe fosta platformă industrială Carbochim, care a fost relocată şi retehnologizată, păstrându-şi activitatea de producţie.
Proiectul va include un nou concept de edutainment al brandului Cărtureşti – un format de tip lifestyle centre care integrează componente culturale şi experienţe educaţionale, de divertisment şi de relaxare. Astfel, Cărtureşti va fi un brand ancoră al proiectului RIVUS din Cluj-Napoca şi va găzdui cea mai mare librărie din ţară, cu o suprafaţă totală de 2.500 mp, construită pe două niveluri. Lanţul de librării va include în locaţia-concept o ofertă generoasă de carte, branduri noi pentru articole de papetărie, obiecte home decor, jucării şi cadouri, dar şi o cafenea, spaţii pentru evenimente, expoziţii de artă şi de promovare a designerilor români.
„Prin misiunea sa de peste două decenii, Cărtureşti este un spaţiu care aduce oamenii împreună în jurul cărţii şi contribuie la formarea de comunităţi. Invitaţia de a deveni brand ancoră al proiectului RIVUS Cluj-Napoca ne onorează şi reprezintă o recunoaştere a modului în care construim şi oferim experienţe celor care ne trec pragul – fie ele creative, educaţionale sau dedicate promovării lecturii. Pentru cititorii din Cluj pregătim o selecţie bogată de cărţi în limbile română, maghiară şi engleză, zone speciale pentru hobby-uri, o gamă extinsă de produse home decor, spaţii pentru evenimente şi alte surprize dedicate publicului din regiune”, a transmis Adrian Păun, Head of Marketing Cărtureşti.
RIVUS Cluj-Napoca va avea funcţiuni complementare celor de retail, office, servicii, ancore de specialitate şi un parc de peste 5,2 hectare – elementul de atractivitate al proiectului, ce va facilita pentru prima oară accesul comunităţii la râul Someş şi va asigura o conectare prin natură cu zonele adiacente.
„Prin RIVUS, am promis comunităţii clujene un proiect-experienţă, o destinaţie pentru toate categoriile de public, care să răspundă dorinţei locuitorilor de dezvoltare, socializare prin cultură şi educaţie, divertisment de calitate şi experienţe noi. Împreună cu cei de la Cărtureşti, le vom oferi clujenilor un concept de edutainment în premieră, prin amploare şi varietatea opţiunilor propuse. La fel cum fiecare proiect nou pe care îl dezvoltăm este diferit de celelalte, conceptul Cărtureşti din RIVUS va fi unul al premierelor: mai mare, mai divers, mai antrenant, un spaţiu mixt, care va încuraja lectura, dar şi experienţele, joaca şi educaţia prin joacă, socializarea, evenimentele artistice. Toate într-un decor inedit, surprinzător, care ne va transpune într-o lume a imaginaţiei”, a spus Oana Diaconescu, Head of Leasing Retail IULIUS.
Investiţia presupune transformarea fostei platforme industriale într-un pol urban activ şi atractiv, cu spaţii office premium şi cea mai mare suprafaţă de retail din ţară, în care vor fi integrate peste 400 de magazine, servicii, facilităţi sportive şi medicale, restaurante, dar şi centre de entertainment pentru toate vârstele, cinema multiplex cu cele mai noi tehnologii, ancore de amploare, centru de arte performative şi spaţii verzi create de la zero, cu peste 700 de copaci maturi şi mai mult de 100.000 de plante decorative.