Eurovision şi-a confirmat locul de cel mai mare concurs de talente din lume şi de eveniment de televiziune major la nivel mondial, cu 166 de milioane de telespectatori din 37 de ţări, a anunţat miercuri Uniunea Europeană de Radio şi Televiziune (EBU).
Cu trei milioane de persoane mai mult decât anul trecut, care au urmărit parcursul celor 37 de concurenţi în timpul celor două semifinale şi al finalei din 17 mai, care a văzut victoria contratenorului austriac JJ.
A fost, de asemenea, cel mai mare record de audienţă din 2004 pentru finală, cu “o cotă de audienţă de 47,7%, cel mai ridicat nivel din 2004, tinerii telespectatori cu vârste cuprinse între 15 şi 24 de ani atingând 60,4%”, a declarat EBU.
“Într-un peisaj mediatic fragmentat, ESC (Eurovision Song Contest) se remarcă ca un eveniment global unic: readuce telespectatorii la televiziunea în direct, extinzându-se în acelaşi timp pe platforme digitale şi ajungând la noile generaţii în moduri inovatoare”, a declarat încântat Martin Green, care conduce concursul.
Finala “a depăşit o cotă de audienţă de 50% în 19 din cele 37 de pieţe”.
Pentru Franţa, şi în ciuda rezultatului dezamăgitor al lui Louane, cota de piaţă a atins 40%, un record istoric. Televiziunile publice din 37 de ţări transmit evenimentul, iar UER notează că finala “a depăşit 50% cotă de audienţă în 19 din cele 37 de pieţe”. Islanda rămâne ţara de întrecut, cu o cotă de audienţă de 97,8%.
Ţările din Europa de Nord şi-au confirmat, de asemenea, gustul pentru acest spectacol muzical extravagant, spectaculos şi adesea kitsch. Finlanda are o cotă de piaţă de 90,5%, urmată de Suedia (89,6%), Norvegia (85,4%) şi Danemarca (75,1%).
Ţările de Jos şi Elveţia germanofonă – concursul a avut loc la Basel, în această parte a micii ţări alpine care vorbeşte germana – au avut cote de piaţă de 75,1% şi, respectiv, 74,2%.