David Game College, un colegiu privat din Londra, a lansat un proiect-pilot prin care elevii sunt pregătiți pentru examene cu ajutorul inteligenței artificiale (AI), în locul profesorilor. Această inițiativă, implementată de aproximativ șase luni, vizează tinerii care susțin Certificatul General de Terminare a Studiilor Secundare (GCSE) și este privită cu circumspecție de specialiști.
John Dalton, adjunctul directorului colegiului, consideră că AI va transforma fundamental educația și că acest proces este inevitabil. Platforma utilizată în cadrul proiectului monitorizează metodele de învățare ale elevilor și oferă informații detaliate despre obiceiurile acestora, permițând o adaptare personalizată a procesului educațional.
În prezent, șapte elevi participă la acest experiment. Aceștia utilizează computere prin care accesează programul educațional bazat pe AI, fiind ghidați de „coachi pedagogici”. Aceștia sunt persoane calificate să fie profesori, dar nu trebuie să cunoască neapărat conținutul materiei, având rolul de a sprijini elevii în utilizarea sistemului AI și în dezvoltarea unor competențe netehnice, precum dezbaterea.
Profesorul de biologie John Dalton subliniază că AI poate evalua cunoștințele elevilor „cu o precizie superioară celei a unui profesor mediu” și poate contribui la un învățământ mai personalizat, identificând rapid lacunele în cunoștințele acestora.
Într-un context mai larg, guvernul britanic, condus de premierul Keir Starmer, și-a propus să transforme Regatul Unit într-un lider mondial în domeniul inteligenței artificiale. Un plan de acțiune a fost deja anunțat pentru atragerea investițiilor și stimularea economiei.
De asemenea, autoritățile britanice susțin că AI poate sprijini profesorii în organizarea lecțiilor și corectarea lucrărilor. În acest sens, guvernul a dezvoltat propriul său instrument educațional bazat pe AI, denumit „Aila”, care este adaptat programei școlare britanice.