Amazon, care a devenit în ultimii ani un gigant în domeniul publicităţii online, a anunţat joi lansarea serviciului Amazon Retail Ad Service, care permite altor site-uri să utilizeze tehnologia sa publicitară pentru propriile magazine online, transmite CNBC.
Noul serviciu permite companiilor să afişeze ”reclame contextuale relevante, în locul şi momentul potrivit” în rezultatele căutărilor, pe paginile de produse şi în alte secţiuni ale site-urilor lor, conform declaraţiilor Amazon.
Disponibil iniţial pentru retailerii din Statele Unite, serviciul presupune tarife bazate pe nivelurile de utilizare, însă preţurile nu au fost dezvăluite.
În 2022, Amazon a început să evidenţieze veniturile din publicitate în raportările financiare trimestriale, arătând că acest segment a devenit o componentă importantă a veniturilor companiei.
În cel mai recent trimestru, veniturile din publicitate au ajuns la 14,3 miliarde de dolari, plasând Amazon pe locul trei pe piaţa publicităţii digitale, după Alphabet şi Meta.
Majoritatea veniturilor Amazon din publicitate provin din reclame pentru produse sponsorizate, plasate în rezultatele căutărilor şi pe paginile de produse. Noul serviciu, Amazon Retail Ad Service, oferă retailerilor posibilitatea de a personaliza designul, amplasarea şi numărul reclamelor afişate pe site-urile lor, utilizând totodată instrumentele de măsurare şi raportare oferite de Amazon.
Amazon a precizat că serviciul funcţionează pe sisteme separate de propriul său business de retail, iar retailerii îşi gestionează datele prin conturile lor AWS.
Primele companii care utilizează acest serviciu includ iHerb (retailer de sănătate şi wellness), startup-ul de produse alimentare asiatice Weee! şi Oriental Trading Co., care vinde jucării şi produse pentru petreceri.