HMD, compania din spatele telefoanelor marca Nokia, a lansat miercuri un telefon marca Barbie care vine cu funcţii de apeluri, mesaje text şi un design clasic ”flip”, dar fără aplicaţii de internet sau de social media, transmite CNBC.
Telefonul Barbie HMD este un dispozitiv de culoare roz aprins care se deschide şi se închide şi prezintă un logo ”Barbie” îndrăzneţ pe spate, care aduce aminte de colecţia emblematică de păpuşi.
Este rezultatul unui parteneriat cu Mattel, gigantul producţiei de jucării din spatele francizei Barbie, care produce şi vinde jucării şi accesorii Barbie din 1959.
Telefonul este disponibil pentru cumpărare în Marea Britanie începând de miercuri, la preţul de 99 de lire sterline (130,74 USD).
O lansare în SUA este planificată ”în curând”, potrivit HMD, care a adăugat că va dezvălui detalii exacte despre lansarea în SUA pe reţelele de socializare.
Spre deosebire de smartphone-urile conectate la internet de astăzi, care sunt cel mai utilizat factor de formă atunci când vine vorba de dispozitive mobile, telefonul Barbie de la HMD nu va fi conectat la internet.
Compania caută să valorifice o tendinţă emergentă din ultimii ani, în principal printre consumatorii din generaţia Z, care îmbrăţişează aşa-numitele ”telefoane proaste”, cărora le lipseşte internetul şi oferă doar funcţii de bază pentru text, apel şi cameră.
Conceptul de a face ”o detoxifiere digitală” a devenit mai popular în ultimii ani, deoarece consumatorii au căutat să limiteze efectele nocive ale reţelelor sociale asupra vieţii lor de zi cu zi.
”În lumea noastră digitală rapidă, se poate simţi adesea că zgomotul online nu se opreşte niciodată. Acest telefon te încurajează să renunţi la smartphone în momentele în care vrei doar să navighezi mai puţin şi mai multă distracţie, totul cu ajutorul unui adevărat simbol cultural, Barbie”, a declarat Lars Silberbauer, director de marketing pentru HMD, într-un comunicat de miercuri.
Telefonul Barbie este echipat cu o cameră de 0,3 megapixeli, împreună cu un bliţ pentru realizarea de imagini ”în stil Y2K”, a spus HMD.