Meta (Facebook, Instagram) a prezentat miercuri primul său prototip de ochelari cu realitate augmentată şi inteligenţă artificială (AI), sperând să creeze o nouă platformă de calcul pentru consumatori.
Numiţi “Orion”, ochelarii sunt echipaţi cu o cameră foto, căşti şi un asistent AI activat vocal, la fel ca ochelarii conectaţi Meta Ray-Ban care sunt pe piaţă de mai mulţi ani.
Dar ei includ, de asemenea, proiectoare minuscule pentru vizualizarea de videoclipuri, ecrane sau chiar persoane sub formă de holograme – toate acestea fără a purta căşti care izolează utilizatorul.
“Este ca o maşină a timpului”, a glumit Mark Zuckerberg, şeful Meta. “Ei oferă o privire în viitor care cred că va fi foarte interesantă”.
Miliardarul şi-a încheiat prezentarea anuală a noilor produse ale grupului cu acest nou dispozitiv, singura surpriză reală a evenimentului la Menlo Park (California), sediul companiei.
El a povestit cum a format o echipă în urmă cu zece ani pentru a realiza ochelari wireless, uşori (mai puţin de 100 de grame), capabili să proiecteze imagini clare, luminoase şi suficient de mari pentru a se potrivi pentru toate utilizările şi mediile, fără a împiedica contactul vizual cu cei prezenţi fizic.
Pentru a interacţiona cu diferitele funcţii, utilizatorul va folosi vocea şi gesturile, dar şi, potenţial, gândurile, datorită senzorilor de pe o brăţară.
“Aveţi nevoie de un dispozitiv care să poată trimite un semnal de la creier”, a subliniat directorul. “Acesta este primul dispozitiv alimentat de interfaţa noastră neuronală pe încheietura mâinii”.