Doar aproximativ 5% dintre magazinele online româneşti apelează la automatizări de procese şi asta doar în caz de forţă majoră, arată o analiză a TARA Interactive, companie românească de dezvoltare de software. Potrivit analizei, magazinele online din România pierd aproximativ 30% din vânzări, în lipsa automatizării proceselor operaţionale.
”Magazinele online din România pierd aproximativ 30% din vânzări, în lipsa automatizării proceselor operaţionale, potrivit unei analize a TARA Interactive, companie românească de dezvoltare de software. Mai mult, doar aproximativ 5% dintre magazinele online româneşti apelează la automatizări de procese, dar asta doar în caz de forţă majoră”, potrivit analizei TARA Interactive.
Procentul este însă în creştere în ultimii doi ani, în contextul în care managerii shop-urilor online autohtone, predominant focalizate pe automatizări în vânzări şi marketing, încep să recunoască importanţa extinderii automatizării în toate sectoarele operaţionale, pentru optimizarea gestionării şi reducerea costurilor operaţionale.
Cele mai mari cerinţe din partea magazinelor online în ceea ce priveşte automatizarea proceselor şi pentru care solicită expertiza TARA Interactive, vizează preţuri dinamice, redimensionarea rapidă a stocurilor prin alegerea unor furnizori care permit comenzi online şi facturarea şi închiderea automată a facturilor, reducând cu până la 10 ori munca reprezentanţilor de vânzări.
„Proiecţiile pentru 2024 subliniază o tendinţă către automatizarea integrată a proceselor, de la gestionarea stocurilor, până la interacţiunea cu clienţii. Într-un mediu unde lipsa forţei de muncă devine tot mai presantă, automatizarea se impune ca o soluţie eficientă, capabilă să sporească productivitatea şi să asigure o gestionare optimă a resurselor. Prin adoptarea automatizărilor, precum sistemele de pricing dinamic, facturarea automată şi optimizarea lanţului de aprovizionare, magazinele online pot atinge un nivel superior de performanţă, reducând simultan costurile şi îmbunătăţind experienţa de cumpărare pentru utilizatori”, spune Vlad Lepădatu, managing partner la TARA Interactive.
Potrivit analizei, dacă, iniţial, companiile alocă bugete între 2.000 şi 5.000 de euro pentru automatizare, după observarea beneficiilor, acestea tind să mărească investiţia la 10.000-15.000 de euro în primul an, lucru care indică o adaptare pozitivă şi o valorificare a avantajelor oferite de tehnologie.
În ţările unde comerţul online este mult mai bine dezvoltat, cum sunt cele din vestul Europei, sau SUA, bugetele alocate segmentului de automatizări de procese operaţionale sunt de 5, până la 10 ori mai mari.